Neprevzatie objednávky

Vážení zákazníci,

ak vždy zodpovedne preberáte svoj tovar objednaný na dobierku, tento článok sa vás netýka. Počas celého procesu nákupu sa môžete spoľahnúť na našu podporu a poradenstvo – od výberu až po riešenie akýchkoľvek problémov týkajúcich sa nákupu v našom e-shope. Sme pre vás k dispozícii takmer nepretržite, často aj v neskorých večerných hodinách. Ďakujeme, že ste si vybrali práve nás.

Žiaľ, nie všetci zákazníci postupujú rovnako zodpovedne. Často sa stáva, že si zákazník objednaný tovar na dobierku neprevezme. Radi by sme vás upozornili, že neprevzatím zásielky nedochádza k zániku kúpnej zmluvy. Akonáhle bola objednávka potvrdená a doručená predávajúcemu, podľa § 43a zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka je kúpna zmluva platne uzavretá. V súlade s článkom 3, bodom 12 našich Všeobecných obchodných podmienok, stlačením tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby“ potvrdzujete svoju povinnosť uhradiť kúpnu cenu. Platne uzavretá zmluva je záväzná pre nás ako predajcu, čo znamená, že sa zaväzujeme tovar dodať, a pre vás ako kupujúceho, čo znamená povinnosť tovar prevziať a zaplatiť (viac v § 588 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník).

Právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní máte až po prevzatí tovaru. Neprevzatím zásielky dochádza k porušeniu kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho.

Neprevzatie zásielky pre nás znamená časovú aj finančnú záťaž. Musíme balík rozbaliť, skontrolovať tovar, zlikvidovať obalový materiál a v niektorých prípadoch aj samotný tovar. Zároveň vznikajú reálne náklady na dopravu k vám a späť. Mnohé e-shopy tieto straty premietajú do zvýšených cien produktov, ale my sa snažíme ísť inou cestou. Nechceme, aby kvôli nezodpovednému prístupu niektorých zákazníkov znášali následky všetci, vrátane vás – našich poctivých zákazníkov.

Garantujeme, že pre úspešné doručenie vašej objednávky urobíme maximum. Zákazníkov vždy informujeme o každom kroku v celom procese (potvrdenie objednávky, balenie, expedícia). Prikladáme aj sledovacie číslo zásielky, aby ste mali prehľad, kde sa váš balík nachádza. Dopravca vás taktiež informuje formou SMS, e-mailom alebo telefonicky. Rozumieme, že môžu nastať nepredvídateľné okolnosti, ktoré vám zabránia prevziať zásielku (pracovná vyťaženosť, zdravotné problémy atď.). Prosíme vás však o pochopenie, že nemôžeme znášať škody spôsobené neprevzatím objednávky.

V prípade doručenia na adresu máte dva pokusy na prevzatie zásielky. Ak balík nemôžete prevziať, vždy je možné upraviť termín alebo adresu doručenia cez e-mail od dopravcu, prípadne využiť možnosť doručenia na výdajné miesto. Ak si neviete poradiť, kontaktujte nás dostatočne včas, predtým než bude zásielka vrátená na náš sklad.

Riešenie a postup pri neprevzatí zásielky:

Ak sa nám Vaša zásielka vráti ako neprevzatá / nevyzdvihnutá, slušne Vás na vzniknutú situáciu upozorníme mailom, prípadne telefonicky.

Poprosíme o informáciu, z akých objektívnych dôvodov nebola prevzatá a či si prajete zásielku opakovane zaslať alebo objednávku zrušiť.

V 1. prípade (opakované zaslanie objednávky) - by sme boli veľmi vďační za doplatenie pôvodného poštovného. Taktiež navrhujeme úhradu objednávky vopred. Následne Vám zásielku radi zašleme opakovane.

V 2. prípade (zrušenie objednávky) - navrhneme a poprosíme o doplatenie iba reálne vzniknutých nákladov za doručenie zásielky k Vám a vrátenie späť na našu adresu. Následne samozrejme objednávku bez problémov stornujeme.

V opačnom prípade zásielku uložíme v našich priestoroch a po uplynutí 3 mesiacov po tomto upozornení, predmet zmluvy predáme. 

Náklady na skladovanie a náklady, ktoré nám vznikli v súvislosti s doručovaním Vašej neprevzatej zásielky od Vás následne budeme požadovať podľa platnej legislatívy v zmysle § 592 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, kde v prípade NEUHRADENIA postúpime túto pohľadávku inkasnej spoločnosti, ktorá sa špecializuje na vymáhanie vynaložených nákladov v súvislosti s neprevzatými objednávkami, podľa aktuálne platnej legislatívy na Slovensku.

Objednávku je samozrejme možné aj bez problémov stornovať v prípade, že ešte neopustila náš sklad a nebola odovzdaná kuriérskej spoločnosti.